libera-edukacije-2_
Mi kreiramo poslovni plan
kolovoz 31, 2016
Prikaži sve

Mi kreiramo hrabrog poduzetnika

libera-man-in-suit_

CILJ I SVRHA PROJEKTA

  • razvijanje poduzetničkih vještina žena starijih od 45 godina i mladih osoba s invaliditetom
  • unapređenje razine znanja i kompetencija u tom dijelu
  • informiranje o mogućnostima zapošljavanja
  • promicanje poduzetništva
  • povezivanje mladih nezaposlenih osoba i nezaposlenih žena i poticanje samozapošljavanja
  • povećanje tolerancije, razvoj suradničkog odnosa
  • poticanje društvenog angažmana mladih nezaposlenih osoba i žena
  • ohrabrivanje mladih u volontiranju

VODITELJ                

Ines Rudelić, diplomirani politolog

Certificirani revizor za bankarsko poslovanje

predsjednica Hrvatske udruge za edukaciju i samozapošljavanje –  Libera

CILJNA SKUPINA

  • nezaposlene mlade osobe s invaliditetom oba spola i žene dob preko 45 god.,
  • stručni djelatnici , dob 25-55 god, oba spola
  • šira javnost

NOSITELJI

  • voditelj projekta
  • volonteri
  • vanjski stručnjaci

METODE/OBLICI RADA

  • rad u malim grupama (work shops)
  • co-working – zajedničko osmišljavanje poduzetničkih aktivnosti
  • prikupljanje relevantnih informacija i njihova obrada
  • prezentacije  mentora uz korištenje raznovrsnih projektivnih tehnika
  • arhiviranje podataka

UČESTALOST PROVOĐENJA

  • dinamika aktivnosti: jedan tjedan mjesečno, pet radnih dana po 4 školska sata,

VREMENSKO TRAJANJE PROJEKTA

  • 19. lipnja 2015.g. do 19. prosinca 2015.g.

AKTIVNOSTI KROZ KOJE ĆE SE PROVODITI PROJEKT

  • edukacija mladih osoba s inaviditetom
  • održavanje radionica i tribina
  • mentoriranje budućih poduzetnika
  • tematske aktivnosti na terenu (poduzetnički inkubatori)
  • provedba (implementacija)
  • prilagodba projekta (potrebne modifikacije)
  • izrada publikacija: letaka
  • određivanje indikatora (mjerenja postignuća) – procjena znanja, kompetencija, stavova
  • procjena (evaluacija) – tijekom i na kraju realizacije projekta

Aktivnosti:

  • grupni rad sa mladim osobama i ženama te stručnim suradnicima
  • radionice za upoznavanje sa poduzetništvom
  • radionice za iniciranje samozapošljavanja
  • radionice za poticanje društvenog angažmana mladih osoba s invaliditetom i žena
  • radionice upoznavanja rada poduzetničkih inkubatora  

DETALJAN OPIS PROJEKTA

ISHOD:  usvajanje novih socijalnih vještina, afirmacija poduzetništva, poticanje samozapošljavanja te iniciranje razvijanja pozitivnih životnih vrijednosti. Razvoj svjesti o potrebi veće društvene angažiranosti, razvoj empatije te iniciranje većeg socijalnog angažmana mladih osoba s invaliditetom i žena starijih od 45 godina

NAMJENA: suočavanje s nedostatkom razvijene poduzetničke kulture, stvaranje pozitivne poduzetničke klime te  poticanje kvalitetne međusobne suradnje i komunikacije, a u ozračju stvaranja pozitivnog ambijenta i razvoja poduzetništva i samozapošljavanja te unapređenja međusobne poslovne suradnje

NAČIN REALIZACIJE:  radionice za mlade invalidne osobe i žene starije od 45 godina na temu poduzetništva i samozapošljavanja  (suradnja, timski rad, volontiranje, razvijanje poduzetničkih ideja, analiza rada poduzetničkih inkubatora i posjet istima)

ZADACI

  • edukacija o poduzetništvu mladih nezaposlenih osoba s invaliditetom i žena
  • educiranje o samozapošljavanju
  • pomaganje mladima i ženama u prvim poduzetničkim koracima
  • inkorporiranje poduzetništva  u obrazovne aktivnosti mladih osoba s invaliditetom i žena

TEMATSKA PODRUČJA

  • Mi kreiramo HRABROG PODUZETNIKA.
  • I ja sam budući poduzetnik
  • Kako prevladati psihološke barijere
  • Poduzetništvom do samozapošljavanja
  • Razvijanje poduzetničke klime
  • Razvijanje solidarnosti kod realizacije pojedinih poduzetničkih ideja
  • Aktivna uloga stručnih suradnika i volontera
  • Razvijanje osobne i socijalne odgovornosti
  • Inkorporiranje poduzetnišva u obrazovne ustanove

KORACI PROVOĐENJA PROJEKTA

KORAK 1:

Kako osmisliti pravu poduzetničku ideju i otvoriti poduzeće

KORAK 2:

Alati izvrsnosti i mentalne mape kao podloga uspješnog razvoja poduzeća

KORAK 3:

Psihološko osnaživanje i jačanje otpornosti na stres poduzetnika početnika

KORAK 4:

Pisanje poslovnog plana

KORAK 5:

Osnove bankarskog poslovanja i poduzetništvo

KORAK 6:

Poslovna komunikacija i pregovaranje te korištenje društvenih mreža

KORAK 7:

Pravni aspekti poslovanja i poticaji HZZ-a

KORAK 8:

Prezentacijske vještine

KORAK 9:

Evaluacija i praktična primjena usvojenih znanja

TEME ZA MLADE NEZAPOSLENE OSOBE S INVALIDITETOM

  • razumijevanje poduzetnišva kao životnog stila, tolerancija, prihvaćanje i drugih poduzetničkih ideja i aktivnosti te važnost društvenog angažmana i aktivnog promišljanja u zadanom okruženju
  • sudjelovanje u realizaciji poduzetničkih ideja i osmišljavanje novih načina poslovanja i djelovanja u društvu te aktivno sudjelovanje u radu poduzetničkih inkubatora.
  • razvijanje timskog duha te educiranje o vođenju  poslovanja firme i alatima izvrsnosti

TEME ZA  NEZAPOSLENE ŽENE STARIJE OD 45 god

  • razumijevanje poduzetnišva kao životnog stila, tolerancija, prihvaćanje i drugih poduzetničkih ideja i aktivnosti te važnost društvenog angažmana i aktivnog promišljanja u zadanom okruženju
  • sudjelovanje u realizaciji poduzetničkih ideja i osmišljavanje novih načina poslovanja i djelovanja u društvu te aktivno sudjelovanje u radu poduzetničkih inkubatora.
  • razvijanje timskog duha te educiranje o vođenju  poslovanja firme i alatima izvrsnosti

TEME ZA STRUČNE SURADNIKE

  • poticanje mladih i žena  na samozapošljavanje te  razvijanje njihovog poduzetničkog duha i implementacija istog u rad obrazovnih ustanova
  • poticanje mladih i žena  na osmišljavanje originalnih poduzetničkih ideja
  • razvijanje njihovih liderskih i komunikacijskim vještina te sudjelovanje u važnim poduzetničkim  projektima,
  • razvoj timskog duha  te razvijanje poduzetničke klime uz iniciranje sudjelovanja u volonterskim projektima.
  • poticanje mladih i žena na veći društveni angažman te  razvijanje njihovih komunikacijskih i liderskih  vještina.

OČEKIVANI REZULTATI

  • unaprjeđenje razine znanja o poduzetništvu
  • povećanje stručnih znanja i kompetencija u tom dijelu
  • mobilizacija javnosti i njen veći angažman u poduzetničkim aktivnostima
  • motiviranje budućih  inicijatora društvenih promjena
  • spremnost na suradnju s drugima i realizacija poduzetničke ideje
  • promocija uspješnih poduzetničkih priča i ostvarenje sna
  • kritičko i kompleksno mišljenje te jezik mogućnosti
  • razvoj stavova i vrijednosti kod mladih osoba i žena
  • kreativnost, supervizija
  • orijentiranost prema zadanom cilju
  • prihvaćanje odgovornosti za realizaciju poduzetničke ideje
  • razvijanje samopouzdanja i samopoštovanja
  • usvajanje novih znanja i stalno educiranje u svrhu usvajanja novih tehnologija
  • točno definiranje vlastitih područja djelovanja i uočavanje njihovih granica

PRAĆENJE I VREDNOVANJE PROJEKTA

  • provjeriti da li se program provodi u skladu sa planiranim aktivnostima,
  • odrediti kontrolne mehanizme i parametre koji će nam biti pokazatelj njegove uspješne  realizacije,
  • odrediti do koje mjere, kojim tempom i na koji se način ciljevi programa ostvaruju,
  • izvršiti swot analizu dijelova programa, uočiti jake snage ali i slabe strane te na osnovu toga odrediti konačni oblik i sadržaj programa,
  • zaključiti je li program u cjelini ili u određenim elementima, pogodan i za druge korisnike,

predviđene vrste evaluacije:

  • interna/ eksterna
  • početak programa – inicijalno stanje
  • tijekom programa i po realizaciji programa

PROMIDŽBA          

  • suradnja sa sredstvima javnog priopćavanja /tisak, radio, tv,
  • Internet –facebook, izrada web stranice
  • prezentacija na stručnim skupovima,
  • “dani otvorenih vrata”

MOGUĆI  PROBLEMI

  • S jedne strane nedostatak interesa za usvajanjem novih znanja o poduzetništvu, a s druge strane  već formirani stavovi u tom djelu što u konačnici može usporiti realizaciju provedbe pograma. Međutim, dosadašnja iskustva s provedbom projekata pokazuju pozitivne efekte te veliku mogućnost provedbe istih. Naime iskustvo nas uči da mladim osobama i starijim ženama nedostaje inicijative te znanja za samoorganiziranjem i djelovanje u smjeru poduzetništva.
  • Upravo će zato u provedbi projekta okosnica aktivnosti biti usmjerena na poticanje poduzetničkih  kompetencija mladih osobas invaliditetom te žena starijih od 45 godina te njihovo organiziranje unutar inicijalnih poduzetničkih  grupa.

Mogući problemi evaluacije:

  • psihološka ograničenja – manjak interesa i angažiranosti te  nedostatak relevantnog iskustva i sposobnosti
  • tehnička ograničenja – manjak adekvatnih instrumenata za rad (alata) te nekonzistentna razina znanja o evaluacijskim tehnikama. Neusklađenost s važećim procedurama i terminologijom.
  • financijska ograničenja – nedostatna financijska sredstva kojima raspolažu osobe zadužene za evaluaciju   projekta

INOVATIVNOST         

  • ciljne skupine su zasićene usvajanjem teorijskih znanja o različitoj tematici te su kroz provedbu navedenog programa motivirane usvajati praktična iskustva i znanja kako o poduzetništvu tako i o mogućnosti razvoja vlastitih ideja i inicijativa.
  • Planirana je i upotreba suvremenih računalnih programa koji će omogućiti dinamičnu i svrsishodnu prezentaciju radionica.
  • Prilikom provedbe programa naglasak će biti na praktičnom djelu te na učenju kroz analizu vlastitih iskustava te kroz primjenu naučenih vještina u stvarnim situacijama.

ODRŽIVOST                  

  • U jačanju kompetencija u poduzetničkom djelovanju
  • U razvoju  poduzetničke mreže lokalnih učesnika
  • U suradnji i razvoju poduzetničkih ideja te zajedničkim aktivnostima na njihovoj implementaciji
  • U inkorporaciji dijelova projekta u buduće obrazovne programe  

Zbog svega gore navedenog program će biti održiv i po završetku financijske potpore obzirom da će se njegovim razvojem potaći društvene promjene, a koje će u konačnici inicirati promjene u obrazovanju osoba s invaliditetom te na involviranju poduzetništva u sustav obrazovanja a kako bi se spriječila nezaposlenost zbog pogrešne obrazovne strukture mladih osoba te će se na taj način propagirati i nova vizija rada obrazovnih ustanova posebno u dijelu razvoja poduzetništva i poduzetničke klime. Također, sav izrađeni materijal za radionice, tribine i prezentacije iskoristiv je i u drugim ustanovama takvog tipa  neograničen broj puta.

Sudionici projekta biti će dodatno educirani, a samim time i osposobljeni educirati druge o navedenoj  tematici. Po završetku projekta mlade nezaposlene osobe s invaliditetom i žene starije od 45 godina biti će osposobljene za poduzetništvo i samozapošljavanje.